Wykorzystanie public relations w kształtowaniu wizerunku biura nieruchomości

Autor

  • Joanna Sobula Studia Doktoranckie, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

DOI:

https://doi.org/10.15678/ZNUEK.2015.0939.0309

Słowa kluczowe:

wizerunek, public relations, klienci, pracownicy, małe biura lokalne, duże agencje

Abstrakt

Celem artykułu jest przedstawienie działań z zakresu public relations, podejmowanych przez agencje nieruchomości, takich jak np. zbieranie informacji na temat danej osoby, instytucji, firmy lub innego podmiotu. Działania z zakresu public relations podejmowane są zarówno przez małe firmy lokalne, jak i duże agencje o zasięgu ogólnokrajowym głównie z wykorzystaniem procesu komunikacji, a także  poprzez nawiązanie i utrzymanie odpowiednich relacji zarówno z klientami, jak i ze współpracownikami. Wielkie agencje, działające na terenie całego kraju, dysponują dużymi budżetami marketingowymi i zatrudniają dodatkowo specjalistów od public relations. Siłą małych firm jest lojalność, rzetelność oraz indywidualne podejście do każdego klienta. Z badań wynika, że tylko te firmy, które lepiej konkurują o pozyskanie nowych klientów i potrafią nawiązać z nimi trwałe i silne relacje zdobywają na rynku przewagę nad innymi i mają większe szanse na utrzymanie się na rynku.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Białopiotrowicz G. [2010], Psychologia sprzedaży nieruchomości, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.

Budzyński W. [2002], Wizerunek firmy. Kreowanie, zarządzanie, efekty, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.

Dominic J.R. [1990], The Dynamic of Mass Comunication, Random House, New York.

Goban-Klas T. [2000], Public relations czyli promocja reputacji, Wydawnictwo Business Press Warszawa, Warszawa.

Jeong N.K., Ni L. [2013], Two Types of Public Relations Problems and Integrating Formative and Evaluative Research: A Review of Research Programs within the Behavioral, Strategic Management Paradigm, Taylor & Francois Group, Houston.

Laermer R., Princhinello M. [2004], Public relations, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.

Małachowski A. [1994], Marketing w Internecie. Analiza, planowanie, wdrożenie, kontrola, PWE, Warszawa.

Nieruchomości w Polsce, Pośrednictwo i zarządzanie. Kompendium [2008], red. W.J. Brzeski, D. Cichoń, K. Jurek i B. Rogatko, wydanie drugie uzupełnione, poszerzone i poprawione, Europejski Instytut Nieruchomości, Warszawa-Kraków.

Palea A. [2014], The Public Relations Professional. Elements of Identity, Politehnica University of Timisoara, Timisoara.

Pluta E. [2001], Public relations, moda czy konieczność. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Twigger SA, Warszawa.

Public relations i marketing w nowoczesnym społeczeństwie [2013], red. M. Kaczmarczyk, Z. Widera, Międzynarodowe Centrum Badań nad Mediami i Komunikacją Społeczną, Sosnowiec-Warszawa,

Public relations w praktyce [1997], red. A. Gregory, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.

Public relations w zarządzaniu firmą [2014], red. D. Tworzydło, T. Soliński, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie, Rzeszów.

Stachura E. [2007], Marketing na rynku nieruchomości, PWE, Warszawa.

Ye L. i Ki E.-J. [2012], The Status of Online Public Relations Research: An Analisys of Published Articles in 1992-2009, Taylor & Francois Group, Houston.

Pobrania

Numer

Dział

Artykuły