Projektowanie nowych produktów spożywczych a konkurencyjność firmy
Streszczenie
Słowa kluczowe
Pełny tekst
PDFLiteratura
Achremowicz B., Kowalski S. [2008], Sukcesy i porażki opracowywania nowych produktów spożywczych, „Przemysł Spożywczy”, nr 1.
Babicz-Zielińska E. [2006], The Role of Psychological Factors in Food Choice, „Polish Journal of Food and Nutrition Sciences”, nr 15/56 (4).
Barclay I., Benson M. [1990], Success in New Product Development: The Lessons from the Past, „Leadership & Organization Development Journal”, vol. 11, nr 6.
Bartnikowska E., Zawadzka K. [2002a], Nowe produkty mięsne. Cz. I. Opracowywanie i wprowadzanie na rynek, „Przemysł Spożywczy”, nr 8.
Bartnikowska E., Zawadzka K. [2002b], Nowe produkty mięsne. Cz. II. Opracowywanie i komercjalizacja nowych produktów mięsnych, „Przemysł Spożywczy”, nr 9.
Brethauer D. [2002], New Product Development and Delivery: Ensuring Successful Products through Integrated Process Management, AMACOM, New York.
Cooper R.G. [2001], Winning at New Products: Accelerating the Process Idea from Idea to Launch, Addison-Wesley, Reading 2001.
Czapski J. [1995], Food Product Development – opracowywanie nowych produktów żywnościowych, Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Poznaniu, Poznań.
Czapski J. [2011], Opracowywanie nowych produktów żywnościowych o charakterze bioaktywnym [w:] Żywność Projektowana, WAR, Kraków.
Dimancescu D., Denger K. [1996], World-Class New Product Development: Benchmarking Best Practices of Agile Manufacturing, AMACOM, New York.
Earle M., Earle R., Anderson A. [2009], Opracowywanie produktów spożywczych. Podejście marketingowe, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa.
Fuller G.W. [2004], New Food Product Development: From Concept to Marketplace, 2nd ed., CRC Press LLC.
Górska-Warsewicz H. [2002], Nowe produkty na rynku a opinie i zachowania konsumentów, „Przemysł Spożywczy”, nr 8.
Górska-Warsewicz H. [2006], Innowacje na polskim rynku żywności, „Przemysł Spożywczy”, nr 4.
Graf E., Saguy S.I. [1991], Food Product Development from Concept to the Market Place, Chapman and Hall, London.
Hoban T.J. [1998], Improving the Success of New Product Development, „Food Technology”, nr 52.
Jeżewska-Zychowicz M., Babicz-Zielińska E., Laskowski W. [2009], Konsument na rynku żywności. Wybrane uwarunkowania spożycia, SGGW, Warszawa.
Kotler P., Armstrong G. [2007], Principles of Marketing, 12th ed., Prentice-Hall, Englewood Cliffs.
Kristensen K., Ostergaard P., Juhl H.J. [1998], Success and Failure of Product Development in the Danish Food Sector, „Food Quality and Preference”, nr 9.
MacFie H. [1994], Computer Assisted Product Development, „World of Ingredients”, nr 10.
Management of New Products [1965], Booz Allen Hamilton.
Marczak M. [2001], Jakość dóbr jako instrument konkurowania, IFGN SGH, Warszawa.
McIlveen H. [1994], Product Development and the Consumer: The Reality of Managing Creativity, „Nutrition & Food Science”, nr 6.
Moskowitz H., Beckley J., Resurreccion A. [2006], Sensory and Consumer Research in Food Product Design and Development, IFT Press Blackwell Publishing.
Pasternak K., Pawłowska A. [2004], Innowacje produktowe w przetwórstwie żywności – narzędzie konkurowania asortymentem i jakością, „Przemysł Spożywczy”, nr 9.
Podstawy marketingu [2006], red. J. Altkorn, Instytut Marketingu, Kraków.
Rozporządzenie (WE) nr 258/97 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 stycznia 1997 r. dotyczące nowej żywności i nowych składników żywności.
Rudolph M.J. [1995], The Food Product Development Process, „British Food Journal”, nr 3.
Sojkin B., Małecka M. [2011], Komercjalizacja innowacji produktowych na rynku żywności [w:] Żywność projektowana, WAR, Kraków.
Sojkin B. i in. [2009], Konsument wobec innowacji produktowych na rynku żywności, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
Stewart-Knox B., Mitchell P. [2003], What Separates the Winners from the Losers in New Food Product Development?, „Trends in Food Science and Technology”, nr 14.
Urban G., Hauser J. [1993], Design and Marketing of New Products, Prentice-Hall, Englewood Cliffs.
Woods T., Demiraly A. [1998], An Examination of New Food Product Development Process: A Comparative Case Study of Two Hazelnut Candy Manufacturers, Agricultural Economics Staff Paper, nr 384, University of Kentucky, College of Agriculture.
Zarządzanie nowym produktem [2000], red. E. Bem, SGH, Warszawa.
DOI: https://doi.org/10.15678/ZNUEK.2014.0927.0305