Symbols of Sacred Art in the Corporate Identity of Insurance Companies

Authors

  • Viktor Trynchuk Institute of Postgraduate Education and Business, Department of Insurance, Kiev

DOI:

https://doi.org/10.15678/ZNUEK.2017.0969.0906

Keywords:

mutual insurance, insurance company, corporate identity, elements of sacred art, cross, St. Florian

Abstract

This article examines the development of the insurance business in Ukraine and Poland from the late nineteenth to the early twenty-first centuries. It identifies special aspects of the formation and use of elements of sacred art in the corporate identity of insurance companies. Dniester Mutual Insurance Company and Florianka Krakow Mutual Insurance Company are a particular focus. Examples of the use of images of St. Florian, crosses and the inscription “In the name of the Lord” in corporate identity of insurance companies are provided.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Viktor Trynchuk, Institute of Postgraduate Education and Business, Department of Insurance, Kiev


References

Akimov V., Borzykh V. (2002), Rossiyskiy opyt vzaimnogo strakhovaniya, Poligraficheskiy kombinat, Obninsk.

Broński K. (2011), Rozwój ubezpieczeń gospodarczych w Galicji w XIX wieku (zarys problematyki), Studia i Prace Wydziału Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych no 3, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków.

Chekal A. (2014), Tserkov – eto ne brend a krest – ne logotip, http://rublev.com/interviu/aleksei-chekal--tserkov--eto-ne-brend--a-krest--ne-logotip/print (accessed: 31.01.2017).

Dadkov V. N., Turbina K. E. (2007), Vzaimnoye strakhovaniye, Ankil, Moskwa.

Drey K. V. (2013), Transformatsіya relіgіynoї svіdomostі u suchasnomu іnformatsіynomu postorі, “Nauka. Relіgіya. Suspіlstvo”, no 3.

Fedorova M. V. (2014), Religioznaya kommunikatsiya: sushchnost i spetsifika sovremennogo sostoyaniya, “Science Time”, no 4(4).

Gavlіch І. (2013), Rol strakhovikh tovaristv “Dnіstra” і “Karpatії” u kreditnomu zabezpechennі kooperativnogo rukhu Skhіdnoї Galichini (kіnets XIX – pochatok XX st.) (іn:) І. Zulyak, M. Aleksіevets, L. Aleksіevets, M. Barmak (eds), Naukovі zapiski Ternopіlskogo natsіonalnogo pedagogіchnogo unіversitetu іmenі Volodimira Gnatyuka, TNPU, Ternopіl.

Gubnitsyna O. (2007), Religiya i sovremennoye obshchestvo potrebleniya: vvedeniye v problem, “Zhurnal sotsiologii i sotsialnoy antropologii”, vol. 10, no 1.

Instrukcya dla sub-agentow Towarzystwa wzajemnych ubezpieczeń w Krakowie w dzialie ubezpieczen od ognia (1888), Kraków.

Ivankin F. F. (2009), Aktsionernoye i vzaimnoye strakhovaniye v Rossii (1827–1920) Katalog, “Izdatelskiy Dom Ruchenkinykh”, Moskwa.

Iwanicz-Drozdowska M. (2013), Ubezpieczenia, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Kałkowski L. (2014), Historyczne polisy ubezpieczeniowe w finansach i w kolekcjach, “Wiadomości Ubezpieczeniowe”, no 2.

Khavkіna L. M. (2012), Apelyuvannya do kategorії simvolu v suchasnomu ukraїnskomu reklamnomu mіfі, “Psikholіngvіstika”, vol. 10.

Khotkevich I. (1918), Kooperatsіya v Galichini, Izdatelstvo “Soyuz” Kharkovskogo Kreditnago Soyuza Kooperativov, Kharkov.

Klapkіv M. S., Klapkіv Y. M. (2003), Vytoki natsіonalnogo strakhovogo rinku Ukraїni: Monongrafіya, Kart-blansh, Ternopіl.

Klapkіv Y. M. (2014), Mitropolit Andrey Sheptitskiy, Ukraїnskiy Strakhoviy Klub, Cherven.

Knyt A. (2003), 200 lat ubezpieczenia, Ośrodek Karta, Warszawa.

Kolb N. (2013), Suspіlno-polіtichna dіyalnіst greko-katolitskogo parafіyalnogo dukhovenstva v Galichinі u 90-kh rokakh XIX stolіttya, Ukraїna: kulturna spadshchina. natsіonalna svіdomіst, Derzhavnіst, Vip. 23.

Kolomin E. V. (2006), Razdumia o strakhovanii, Izdatelskiy Dom “Strakhovoye revyu”, Moskwa.

Komunikowanie się w biznesie (2002), H. Mruk (ed.), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.

Leshchenko A. M. (2016), Khristiyanske sakralne mistetstvo yak determіnanta dukhovnogo konsonansu vіryanina, “Innovative solutions in modernscience”, no 1(1).

Linder V. (2010), Ispolzovat veru, “Reklamodatel: teoriya i praktika”, no 11.

Logvinova I. L. (2009), Vzaimnoye strakhovaniye v Rosii: osobennosti evolyutsii, Finansy i statistika, Moskwa.

Marketing instytucji finansowych (2011), M. Płonka (ed.), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków.

Monografia Towarzystwa Wzajemnych Ubezpieczeń w Krakowie (1886), Kraków.

Novaya filosofskaya entsiklopediya: v 4tt (2001), V. S. Stepina (ed.), Mysl, Moskwa, http://dic.academic.ru/dic.nsf/enc_philosophy/9015/95 (accessed: 31.01.2017).

Ob otzyve litsenzii na osushchestvleniye strakhovaniya subyekta strakhovogo dela, http://www.cbr.ru/press/pr.aspx?file=05052014_151432SFR5.htm (accessed: 31.01.2017).

Obshchestva vzaimnogo strakhovaniya: retrospektiva. analiz i uchet (2009), R. M. Safuanov (ed.), Gilem, Ufa.

Plisa V. Y. (2005), Strakhuvannya, Karavela, Kijów.

Pylypenko S. G. (2012), Transformatsіya kulturi v umovakh globalіzatsії: fіlosofsko‑antropologіchniy vimіr, V. N. Karazіna, Kharków.

Reverchuk S. K., Siva T. V., Kubіv S. І., Vovchak O. D. (2005), Historіya strakhuvannya: pіdruchnik, Znannya, Kijów.

Rutkowska M. (2006), Towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych. Społeczne aspekty funkcjowania w ubezpieczeniach zdrowotnych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Ryzhov Y. V. (2006), Mediareligioznost: osnova budushchey religii?, “Chelovek”, no 4.

Shcherbakova Y. (2007), Religioznyye simvoly v sovremennoy reklamnoy kommunikatsii, Novgorod.

Statut Tovaristva Vzajemnych Obezpechen «Dnіster» vo Lvove (1925), Naukove tovarystvo іmenі Shevchenka, Lvіv.

Strategie marketingowe (2002), H. Mruk (ed.), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych “Florian” (2001), “Gazeta Ubezpieczeniowa”, 16 May, http://www.gu.com.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=10983&catid=129:rynek-ubezpieczeniowy&Itemid=151 (accessed: 31.01.2017).

Ubezpieczenia gospodarcze i społeczne (2009), E. Kucka (ed.) Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Olsztyn.

Vasilik І. (2014), Uchast galitskikh pravnikіv u stvorennі ukrainskikh ekonomіchnikh і fіnansovikh ustanov v kіntsі XIX na pochatku XX stolіttya, http://pravotoday.in.ua/ua/press-centre/publications/pub-495/ (accessed: 31.01.2017).

Vinogradov L. (2014), Mozhno li ispolzovat religioznyye simvoly v reklamnykh tselyakh?, https://www.miloserdie.ru/article/mozhno-li-ispolzovat-religioznye-simvoly-v-reklamnyh-celyah/«Svyatyye» brendy — kommentarii spetsialistov (accessed: 31.01.2017).

Voblyy K. G. (2001), Osnovy ekonomii strakhovaniya, Ekonomіchna dumka, Ternopіl.

Vvedenii vzaimnogo strakhovaniya ot ognya imushchestv v gorodakh i mestechkakh Imperii. Zapiska Ministra vnutrennikh del ot 16 avgusta 1861 no 1037 (1912), (in:) Obyasnitelnoy zapiski k Polozheniyu o vzaimnom zemskom strakhovanii (in:) I. O. Silatyev, M. V. Fedulov, Materialy po historii vzaimnogo strakhovaniya v Rossii, Tver.

Współczesne ubezpieczenia gospodarcze (2013), W. Sułkowska (ed.), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków.

Downloads

Published

2018-03-16

Issue

Section

Articles